REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DEMICO.PL
§1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa warunki i zasady umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.demico.pl prowadzonego przez Danutę Walkowicz-Kwaśniewską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Walkowicz-Kwaśniewska Danuta Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ''DEMI CO." z siedzibą w Katowicach przy ul. Śląskiej 88, 40-742, REGON: 003486693, NIP: 6430007019, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zwaną dalej „Sprzedawcą”), adres poczty elektronicznej: info@demico.pl, nr telefonu 32 351 32 09.
2. Przedmiotem sprzedaży Sklepu Internetowego, (zwanym dalej również Sklepem), jest sprzedaż towarów: mebli dla hotelu, gastronomii, ogrodu, biura, domu oraz innych towarów znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego. Sklep Internetowy umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu. Formami kontaktu ze Sklepem Internetowym jest e-mail: info@demico.pl oraz telefony o numerach 32 351 32 20, 32 351 32 21, 32 351 32 22, 32 351 32 25, 32 351 3211.
3. Wszystkie ceny w Sklepie Internetowym podane są jako ceny netto i brutto. Do cen netto należy doliczyć 23% VAT. Ceny towarów podane w Sklepie nie obejmują kosztów wysyłki bądź transportu i montażu, zatem do cen podanych w Sklepie Internetowym należy doliczyć powyższe koszty.
4. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień aż do wyczerpania się zapasów objętych taką formą sprzedaży. W razie dokonanej płatności przez Klienta w przypadku braku towaru, Sklep Internetowy zwraca Klientowi całą dokonaną przez niego płatność przelewem bądź w kasie Sklepu Internetowego niezwłocznie po poinformowaniu Klienta przez Sklep Internetowy o braku towaru.
5. Zdjęcie produktu lub jego opis techniczny zamieszczone na stronie internetowej mogą się nieznacznie różnić od stanu faktycznego. Fakt ten związany jest z ciągłym technologicznym ulepszaniem produkowanych oraz proponowanych przez nas mebli.
6. Sklep Internetowy zobowiązuje się dostarczać produkty w stanie wolnym od wad. Przedstawione w Sklepie Internetowym próbki wybarwień mogą nieznacznie różnić się od oryginału. Różnice kolorystyczne między próbką a wyrobem gotowym mogą m.in wynikać ze złej kalibracji monitora i nie mogą stanowić podstaw do reklamacji. Drobne odstępstwa w odcieniach stelaży, siedzisk (skaju, tkaniny), blatów, poszczególnych elementów stołów, elementów drewnianych, wyplotów zamówionych produktów są dopuszczalne i Sklep Internetowy nie ponosi za nie odpowiedzialności.
7. Cechą charakterystyczną materiałów typu plusz jest możliwość występowania złudzenia optycznego przybierania przez tkaninę innej intensywności barwy z powodu ułożenia okrywy włosowej pod różnymi kątami (tzw. cieniowania) lub/i pod wpływem oświetlenia o różnej intensywności światła: jest to rzeczą naturalną i niemożliwą do całkowitego wyeliminowania. Występowanie ww. cechy nie jest podstawą do reklamacji.
8. Wymiary prezentowanych mebli podane są z następującą tolerancją:
a) łoże, sofy, poduchy i inne bryły tapicerowane: +/- 2cm dla wszystkich wymiarów tych brył z zaznaczeniem, że jeśli zgodnie z zamówieniem meble są łączone i będzie więcej niż jedna sztuka o różnych bądź tych samych wymiarach to tolerancja ta dotyczy całej łącznej długości zestawu;
b) blaty z płyt wiórowych, klejonki lub kompaktu: +/- 5mm dla wymiarów zewnętrznych blatów.
§2
Słowniczek i objaśnienia
1. Za konsumenta uznaje się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Za przedsiębiorcę rozumie się wszelkie inne podmioty nie będące konsumentami, w szczególności osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 331 § 1 Kodeksu cywilnego, prowadzące we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
3. Kupujący, Klient, Zamawiający – podmiot dokonujący zakupów w Sklepie Internetowym - zarówno konsument jak i przedsiębiorca.
4. Za umowę zawartą na odległość rozumie się umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
6. Za ustawę o prawach konsumenta uznaje się ustawę z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
7. W przypadku zawarcia umowy z konsumentem za pośrednictwem Sklepu Internetowego, tj. w sposób wskazany w ust. 4, tj. niezależnie od treści niniejszego regulaminu w pierwszej kolejności wszelkie prawa i obowiązki stron reguluje ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. W przypadku odpowiedzialności za wady towarów zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego przed postanowieniami niniejszego regulaminu.
§3
Składanie zamówień
1. Klient zamierzający nabyć towary oferowane przez Sklep Internetowy może złożyć zamówienie w następujący sposób: pocztą elektroniczną (e-mailem) pod adresem info@demico.pl, za pośrednictwem Sklepu Internetowego, lub osobiście w siedzibie sklepu.
2. W celu złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy wykonać następujące kroki:
a) dokonać wyboru zamawianych towarów, określając ich ilość i specyfikację oraz dodając do „koszyka”;
b) po umieszczeniu w koszyku wszystkich zamawianych towarów w celu kontynuowania składania zamówienia należy dokonać wyboru opcji „do kasy”;
c) w następnym kroku należy zweryfikować czy widoczne w formularzu zamówienia towary są zgodne z intencją Klienta (w tym kroku można jeszcze dokonać modyfikacji zamówienia), a następnie zapoznać się ze wskazanymi tam dostępnymi sposobami dostawy i jej kosztami, po czym w celu kontynuowania składania zamówienia należy wybrać opcję „złóż zamówienie”;
d) następnie należy, wybierając właściwą opcję, zalogować się (w przypadku Klienta, który uprzednio dokonał rejestracji w Sklepie Internetowym) lub zarejestrować albo podać swoje dane osobowe konieczne do realizacji zamówienia (w przypadku Klienta, który nie chce dokonywać rejestracji) oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu;
e) w następnym kroku należy dokonać wyboru sposobu dostawy oraz płatności za zamówienie po uprzednim zapoznaniu się z pouczeniem zawartym poniżej pola wyboru, a następnie kliknąć „dalej”;
f) po dokładnym sprawdzeniu treści zamówienia w wyświetlonym podsumowaniu w celu złożenia wiążącego zamówienia, z czym wiąże się zobowiązanie do zapłaty wyświetlonej ceny za zamówione towaru oraz kosztów transportu, należy wybrać „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
3. Umowa sprzedaży towarów zostaje zawarta z chwilą, gdy Klient po przejściu całej procedury złoży zamówienie (tj. kliknie przycisk „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”), co oznacza, że przyjął ofertę złożoną za pośrednictwem Sklepu. Z tą chwilą umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem jest prawnie wiążąca, z zastrzeżeniem ust. 5.
4. Po złożeniu zamówienia do Kupującego zostaje przesłana e-mailem wiadomość, że zamówienie dotarło do sklepu. Jednocześnie w przypadku gdy Klientem jest konsument, zostaje on poinformowany w sposób jasny i zrozumiały zgodnie z treścią art. 12 ustawy o prawach konsumenta w tym m.in. o głównych cechach świadczenia, łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami oraz opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, o ograniczeniach dotyczących dostarczania oraz akceptowanych sposobach płatności.
5. Do zawarcia umowy z Kupującym w przypadku gdy przedmiotem zamówienia są towary wykonywane na indywidualne zamówienie Klienta dochodzi tylko i wyłącznie wtedy kiedy w terminie określonym w niniejszym Regulaminie Kupujący uiści wskazaną przy składaniu zamówienia kwotę zaliczki na jeden z następujących rachunków bankowych Sprzedawcy o nr:
ING Bank Śląski 97 1050 1357 1000 0022 2551 2876
Alior Bank 08 2490 0005 0000 4530 4498 0681
Konto walutowe EURO: Alior Bank PL 08 2490 0005 0000 4600 7675 5024 SWIFT ALBPPLPW
Konto walutowe USD: Alior Bank PL 13 2490 0005 0000 4600 3227 2965 SWIFT ALBPPLPW
6. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Kupujący jest o tym niezwłocznie informowany. Kupujący wówczas decyduje czy zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane. W przypadku realizacji części zamówienia bądź anulowania w całości zamówienia środki pieniężne zapłacone przez Kupującego są odpowiednio częściowo bądź w całości zwracane niezwłocznie Kupującemu przez Sprzedawcę przelewem bądź w kasie – stosownie do sposobu zapłaty zwracanej kwoty.
7. Dokumentem sprzedaży towaru jest faktura VAT lub paragon (w celu otrzymania faktury VAT wraz z dostarczanym towarem należy wybrać stosowną opcję składając zamówienia).
8. Towar pozostaje własnością Sklepu Internetowego do momentu zapłaty całej ceny.
§ 4
Formy płatności
1. Za zamówiony towar Sklep Internetowy nalicza cenę według Cennika podanego na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Dopuszcza się możliwość negocjowania niższej ceny w przypadku zakupu hurtowego.
2. Za zamówiony towar Klient dokonuje płatności w jeden z następujących sposobów, z uwzględnieniem ustalonego przez strony sposobu płatności:
a) za pobraniem - płatne u kuriera przy odbiorze przesyłki;
b) przedpłatą – przelewem najpóźniej w terminie 7 dni od otrzymania e-maila, że towar jest już gotowy do odbioru/wysyłki na rachunek bankowy Sprzedawcy;
c) płatnością internetową przy składaniu zamówienia – przy pomocy aplikacji PayU;
d) gotówką lub kartą w kasie – wyłącznie w przypadku Klientów odbierających zamówiony towar osobiście.
3. W przypadku nabycia towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie Klienta w celu rozpoczęcia realizacji zamówienia koniecznym jest zapłata co najmniej zaliczki w wysokości 30% łącznej wartości zamówionych towarów. W celu uiszczenia wyłącznie kwoty zaliczki na tym etapie, zaś pozostałej części jako dopłaty – w późniejszym czasie, składając zamówienie, należy skorzystać z opcji „Przelew na konto po otrzymaniu na maila faktury proforma (po potwierdzeniu zamówienia)”.
4. W przypadku nabycia towarów, o których mowa w ust. 3 i wyboru podziału płatności na zaliczkę i dopłatę, powiadomienie o dostępności towaru z wezwaniem do uiszczenia „dopłaty” zostanie wysłane najpóźniej w dniu przewidzianym na dostawę.
5. W przypadku nabycia towarów, o których mowa w ust. 3 i wyboru podziału płatności na zaliczkę i dopłatę czas dostawy wynosi do 3-4 dni roboczych, liczonych od dnia zaksięgowania dopłaty na rachunku Sprzedawcy. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego zamówionego towaru zostaje on przygotowany do wydania w terminie wskazanym w poprzednim zdaniu. O przygotowaniu towaru do odbioru Klient jest każdorazowo informowany za pośrednictwem e-maila.
6. Umowa sprzedaży wygasa:
a) w przypadku wyboru formy płatności „PayU” zawarta umowa sprzedaży wygasa przy braku dokonania przez Klienta płatności zgodnie z regulaminem serwisu realizującego te płatności,
b) w przypadku wyboru formy płatności „Przelew na konto po otrzymaniu na maila faktury proforma (po potwierdzeniu zamówienia)” lub „Przelew na konto” zawarta umowa sprzedaży wygasa przy braku dokonania przez Klienta płatności w terminie 5 dni odpowiednio od otrzymania faktury proforma lub od złożenia zamówienia,
c) w przypadku, gdy Klient nie dokonał z własnej winy odbioru przesyłki z zamówionym towarem, zamówienie ulega rozwiązaniu z upływem 5 dni od otrzymania przez Sprzedawcę z powrotem przesyłki - chyba, że w tym czasie Klient skontaktuje się ze Sprzedawcą (w dowolny sposób) i uzgodni warunki ponownej dostawy, dokona z góry zapłaty za ponowną dostawę oraz dostawa ta zostanie zrealizowana. Powyższe nie wyklucza możliwości dochodzenia przez Sprzedawcę od Klienta szkody poniesionej z tytułu transportu lub zamówienia.
§ 5
Realizacja zamówień
1. Czas realizacji zamówienia danego towaru jest wskazany w Sklepie Internetowym dla każdego towaru przy jego specyfikacji. W przypadku wyboru w ramach jednego zamówienia towarów o różnym czasie realizacji dla całego zamówienia obowiązuje najdłuższy z tych okresów.
2. W przypadku wyboru opcji płatności: „PayU” lub „Przelew na konto” lub „Przelew na konto po otrzymaniu na maila faktury proforma (po potwierdzeniu zamówienia)” zamówiony towar wysyłany jest nie wcześniej niż po otrzymaniu przez Sklep całości należności za realizację zamówienia.
3. Zamówiony towar wysyłany jest wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej z dostawą w ciągu 2-3 dni roboczych. Zamówiony towar dostarczany jest na koszt Klienta.
4. Sklep Internetowy zapewnia swoim Klientom możliwość śledzenia przesyłki po numerze listu przewozowego. Wszystkie niezbędne informacje wysyłane są do Klienta drogą e-mailową w momencie nadania przesyłki.
5. Zamawiający otrzymujący towar przesłany za pośrednictwem firmy kurierskiej ma obowiązek sprawdzić w obecności pracownika tej firmy jakość i kompletność dostawy. Dostawa nie obejmuje wnoszenia do budynku, o ile nie uzgodniono innych warunków dostawy.
6. Dowód zakupu (faktura VAT w przypadku jej zażądania przez Klienta) jest dołączany do przesyłki lub wysyłany do klienta pocztą w maksymalnym terminie do 14 dni roboczych od daty dostawy.
7. Sprzedawca gwarantuje wysyłkę zamówionego towaru lub jego przygotowanie do odbioru (w zależności od wybranej opcji dostawy) w terminie zapewniającym realizację zamówienia zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. W sporadycznych przypadkach, z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, takich jak działanie siły wyższej lub nienależyte wykonanie usługi przez firmę kurierską, faktyczny termin dostawy może jednak ulec opóźnieniu. W przypadku uzgodnienia przez Strony terminu realizacji dostawy odmiennego od wskazanego w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajduje termin uzgodniony przez Strony.
§ 6
Rękojmia
Procedura rozpatrywania reklamacji
1. W przypadku gdy rzecz sprzedana ma wady fizyczne lub prawne (rękojmia) konsument może zastosować uprawnienia przewidziane w Kodeksie cywilnym. Konsument może skorzystać z tych uprawnień niezależnie od uprawnień przysługujących mu względem sprzedawcy a wynikających z przepisów ustawy o prawach konsumenta.
2. Strony wyłączają uprawnienia wynikające z rękojmi gdy kupującym jest przedsiębiorca. W takim przypadku przedsiębiorcy przysługują wyłącznie uprawnienia wynikające z gwarancji.
3. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
a) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
c) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
4. Wada prawna ma miejsce wtedy, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
5. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
6. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, od dnia wydania rzeczy kupującemu. W przypadku sprzedaży rzeczy używanych strony ograniczają odpowiedzialność do jednego roku od dnia wydania rzeczy. Sprzedawca nie odpowiada jednak za wady, jeśli konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
7. W przypadku zgłoszenia roszczeń z tytułu rękojmi konsument:
a) może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny a w przypadku gdy wada jest istotna – o odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jednocześnie konsument zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę;
b) wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
8. Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla obu stron, uprawnienie konsumenta do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.
9. Konsument powinien niezwłocznie powiadomić sprzedawcę o zaistnieniu wady, określając dokładnie powstałą wadę oraz swoje żądanie w tym zakresie. Jeżeli konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
10. Konsument który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do siedziby Sklepu Internetowego przy ul. Śląskiej 88 w Katowicach. W przypadku gdyby koszt dostawy był wyższy niż 10 % ceny wadliwej rzeczy Klient skontaktuje się ze Sklepem w celu uzgodnienia konieczności i sposobu jej dostarczenia do siedziby Sklepu. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
11. Postanowienia ust. 10 stosuje się odpowiednio do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.
12. Naprawa lub wymiana rzeczy na wolną od wad nastąpi niezwłocznie, w terminie wynikającym z możliwości faktycznych oraz stopnia skomplikowania naprawy lub dostępności wymienianej rzeczy.
§ 7
Gwarancja
1. Niezależnie od uprawnień Konsumenta co do rękojmi wynikających z Kodeksu cywilnego, Kupujący jest uprawniony do korzystania z gwarancji producenta. Wszystkie zakupione towary posiadają gwarancję Sprzedawcy. Warunki eksploatacji i użytkowania mebli dostarczane są wraz z towarem.
2. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym wyrobie.
3. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia mechaniczne, chemiczne oraz wywołane innym czynnikiem zewnętrznym spowodowane przez użytkownika, a w szczególności uszkodzenia wynikłe na skutek:
a) niewłaściwego użytkowania wyrobu,
b) niezgodnego z instrukcją montażu i użytkowania,
c) naturalnego zużycia wyrobu,
d) mechanicznego uszkodzenia wyrobu,
e) samowolnych napraw,
f) przeróbek lub zmian konstrukcyjnych dokonanych przez podmiot inny niż Sprzedawca,
g) transportu,
h) przeładunku oraz niewłaściwego składowania.
4. Wady produktu ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane bezpłatnie w ciągu 30 dni roboczych od daty przyjęcia reklamowanego produktu w punkcie sprzedaży.
5. Sprzedawca w ramach gwarancji zobowiązuje się do nieodpłatnej naprawy, a jeżeli jest ona niemożliwa – do nieopłatnej wymiany towaru wadliwego na towar wolny od wad w okresie gwarancyjnym w przypadku wystąpienia wad fizycznych, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), Sklep Internetowy zwróci nabywcy równowartość ceny towaru (odstąpienie od umowy) lub za zgodą Kupującego zaoferuje mu do wyboru inne dostępne w Sklepie towary.
6. Po wykonaniu naprawy lub wymiany produkt zostanie wydany Kupującemu w miejscu oddania produktu do naprawy.
§ 8
Procedura reklamacyjna
1. Zgłoszenie reklamacyjne należy przedstawić niezwłocznie po stwierdzeniu usterek, pisemnie na adres e-mail: reklamacje@demico.pl. W zgłoszeniu powinien być podany opis usterek, numer faktury lub paragonu oraz data zakupu, zdjęcia uszkodzeń, na których są one dobrze widoczne. W przypadku gdy składającym reklamację jest konsument zgłoszenie powinno dodatkowo określać żądanie oraz wskazywać czy Klient korzysta ze swoich uprawnień z tytułu rękojmi czy też gwarancji udzielanej przez Sprzedawcę. Formularz zgłoszenia reklamacyjnego do pobrania.
2. Sprzedawca jako gwarant zastrzega sobie prawo do oceny i kwalifikacji uszkodzeń po obejrzeniu zdjęć. W szczególnych przypadkach Klient zobowiązany będzie do dostarczenia mebli do siedziby Sklepu Internetowego. Obowiązkiem Kupującego jest należyte zabezpieczenie towaru reklamowanego przed uszkodzeniami w trakcie transportu do siedziby Sklepu. Zwracany wadliwy towar winien zostać zaopatrzony we wszelkie dodatki, które Klient otrzymał przy dostawie (okablowanie, wkręty, zatyczki, instrukcje itp.). Sklep Internetowy nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
3. Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni.
4. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient jest informowany za pośrednictwem e-maila.
5. W przypadku zgłoszenia nieuzasadnionej reklamacji wszelkie koszty z tym związane ponosi Kupujący.
§ 9
Odstąpienie od umowy – uprawnienie konsumenta
1. Z zastrzeżeniem poniższego, Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towaru kupionego w Sklepie Internetowym bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia odebrania przesyłki. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać przesłane przez e-mail na następujący adres Sprzedawcy: info@demico.pl Formularz odstąpienia od umowy znajduje się pod treścią niniejszego regulaminu i stanowi jego integralną część.
2. Zwracany towar należy odesłać razem z otrzymaną wraz z nim fakturą niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, odstąpienia od umowy, o ile Sprzedawca uprzednio nie zaproponuje odbioru towaru.
3. Sprzedawca dokonuje zwrotu równowartości ceny towaru wraz z kosztami najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Sprzedawcę, przy czym koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, jednak nie wcześniej niż po otrzymaniu rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
4. Wystawienie faktury korygującej i wysłanie jej Konsumentowi wraz z fakturą pierwotną, a tym samym zwrot pieniędzy, następuje po uprzednim dokładnym sprawdzeniu stanu technicznego zwracanego towaru. W przypadku przesyłki wynikającej z odstąpienia od umowy lub przesyłki związanej ze zgłoszeniem reklamacji Konsument ponosi odpowiedzialność za należyte opakowanie i zabezpieczenie towaru do momentu odbioru przesyłki przez Sklep Internetowy. Za zagubienie przesyłki Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności.
5. Brak prawa odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego występuje w przypadku umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
8) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru
§ 10
Dane osobowe klienta oraz uprawnienia związane z ich przetwarzaniem
1. Dane osobowe podane na formularzu zamówienia oraz w formularzu rejestracji w Sklepie Internetowym będą przetwarzane przez prowadzącą sklep internetowy www.demico.pl Danutą Walkowicz-Kwaśniewską Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ''DEMI CO." z siedzibą w Katowicach przy ul. Śląskiej 88, 40-742.
2. Zgromadzone dane osobowe Klientów, którzy nie dokonali rejestracji w Sklepie Internetowym, są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów realizacji złożonych zamówień. W tym celu dane osobowe będą przekazywane firmom współpracującym: firmie kurierskiej, współpracującym księgowym – celem wystawienia, wysłania i rozliczenia faktury VAT, jak również współpracującemu podmiotowi świadczącemu usługi prawne – w razie potrzeby, w celu dokonania oceny praw i obowiązków stron w ramach nawiązanego stosunku prawnego.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych danych osobowych właściwym organom władzy bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
3. Podanie danych przez Klientów, którzy nie dokonali rejestracji w Sklepie Internetowym jest konieczne w celu realizacji składanego zamówienia. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku związany z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Brak zgody będzie skutkować brakiem możliwości złożenia oraz realizacji zamówienia w Sklepie Internetowym.
5. Klient ma prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Kupujący ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń wynikających z zawartych ze Sklepem Internetowym umów sprzedaży – środkiem do tego przewidzianym jest m.in. powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów bądź mediacja prowadzona przez mediatora na podstawie Kodeksu postępowania cywilnego.
3. Zastrzega się prawo zmiany niniejszego Regulaminu. W takim wypadku na stronie sklepu zostaną opublikowane stosowne uaktualnienia i obowiązują one od dnia następnego po dniu dokonaniu zmian, chyba że Sprzedawca postanowi, że będą one obowiązywały później. Do umów zawartych w danym dniu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dniu zawarcia umowy.
4. Sprzedawca nie jest związany kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
Dziękujemy za wybór naszych produktów i życzymy miłego użytkowania.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
................................................ ......................, dn. ......................
................................................
................................................
imię, nazwisko i adres konsumenta
..........................................
..........................................
..........................................
..........................................
nazwa i adres przedsiębiorstwa
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. 2017 r. poz. 459 z późn. zm.) odstępuję od umowy nr ... zawartej dnia .................... dotyczącej zakupu towaru/usługi ……………………………………………
..............................
podpis konsumenta